stoppapressarna.blogg.se

Lättkränkta feminister.

Publicerad 2014-02-14 14:59:00 i Allmänt,

Nej, jag måste få yttra mig om detta känsliga ämne nu. Feminism.
Nu har jag hållt tyst länge nog. Och inte för att min text gör någon skillnad.
Men ändå.

Det finns olika typer av feminister har jag förstått.
Men det finns en typ som syns och hörs precis hela tiden just nu.
Den lättkränkta feministen kallar jag det.
Och det är den som går för långt.

Först och främst vill jag påpeka att jag, precis som de flesta, tycker att alla ska ha samma
rättigheter, samma lön för samma utfört arbete och så vidare.

Men jag tycker att den lättkränkta feministen numera beter sig lite som om kvinnan
är det största, bästa och vackraste som finns.
Att de är mer värda än någon annan.
Och då blir ju det hela fel. 

För att inte tala om de lättkränkta feministernas "lättkränkthet".
Nej, det var INTE okej för American Apparels att göra sådan reklam.
Men det var fanimig inget fel att en pizzeria döpte barnpizzan till Tjejpizza.
Har man inte blivit lite väl engagerad om man blir eld och lågor kring detta?
Eller jag vet inte..
Man kanske inte ska skämta om kvinnor?
Det är väl inte roligt?
Att en kvinna äter mindre än en man. Näfy, säg inte sådant, att ingen förstår hur
kränkta och ledsna alla tjejer blir av sådana fruktansvärda skämt!
Det är ju en kvinnosyn liknande den i typ Saudiarabien., visst?
Men det var väl inte skämtet i sig som var det hemska.
Utan att det på något slags plan är kvinnoförnedrande.
Vart då?

En till stor fråga i detta är, varför sådana här grejer jag skriver nu, är så totalförbjudna?
De lättkränkta feministerna vrålar ur sina ganska starka och upprörda åsikter varenda dag, mest hela tiden.
Så kan någon förklara varför man inte får säga emot?
Varför får inte jag tycka som jag vill?
Varför måste ni försöka rätta mig?
Var inte alla lika mycket värda?
Det här med Blondinbella nu var liksom droppen för mig.
Nu är hon en hemsk kvinna för att hon inte delar åsikter med feminister.
Och alla ska rätta henne, upplysa henne om att hon faktiskt minsann visst är feminist,
att hon har sååå fel osv.
Näthatet mot henne nu går väl ändå emot en stor del av det feminister försöker motarbeta.
Föregå med gott exempel tack, om ni måste yttra er.

Varför är det bara feministerna som har rätt och alla andra fel?
Vad är det som säger att feminister är det bästa, de vet mest och är mer värda än alla andra?
Nej, någon kanske inte har sagt det, men dom beter sig så.

Jag är seriöst rädd för de lättkränkta feministerna.
Vågar knappt städa och diska hemma.
Det borde väl min manliga sambo göra?
Skulle aldrig våga säga att jag är nöjd med min lön eller ens våga tänka tanken att den dagen jag får barn vill JAG vara hemma med dom.
Jag skulle tycka det var lattjo att gå hemma och städa, diska, tvätta, ta hand om barna medans mannen jobbar.
Tänk va skönt! Inte konstigt att kvinnor levt så.
Men nu behövs liksom kvinnorna i arbete. De är för bra för att gå hemma.

I mina ögon är mannen, kanske inte bättre men det är något som är mer häftigt än en kvinna.
Jag känner alltid mer sympati för män än för kvinnor. Jag kan respektera en man mer än en kvinna.
Jag har hellre en manlig chef. Osv.
Men det är väl sådant tyckande feminster försöker få bort.
Men jag tycker faktiskt så. Det är lite ballare med män. Vanliga män. Härliga karlar.

Jag tycker faktiskt inte synd om kvinnorna i Sverige.
Det är såklart alltid fruktansvärt när någon människa blir utsatt för brott.
Men det är bland annat polisens arbete.
Men kvinnorna i Sverige är starka, smarta, intelligenta och välutbildade.
Vi har det nog riktigt jäkla bra till och med.

Ska vi återgå till Saudiarabien lite.
Kvinnor och män får inte vistas tillsammans utanför hemmet.
En kvinna får inte träffa någon annan man som inte tillhör hennes släkt, gör hon det
blir hon bestraffad.
De får inte resa, rösta, knappt arbeta.
De ska ta hand om barn och hushåll. Endast.
Kläderna är ju bekant inte särkilt upphetsande.
And so on.....

Varför var det så synd om de svenska kvinnorna igen??

Det är väl aldrig fel att det finns folk som strider för olika typer av rättigheter.
Men att bli så kränkt av precis allt hela tiden måste vara fruktansvärt jobbigt.
Jag vet inte ens om jag tycker kvinnor ska visa sig någonstans någongång, för det finns alltid någon där ute som
ser det med märkliga ögon och bestämmer att så ska inte en kvinna visas. Feministerna tar på sig alla kvinnor och bestämmer hur de ska känna.

Enligt min mening är de faktiskt de lättkränkta feministerna som satt på kvinnan en offer-roll.
Ingen annan har gjort det.

Kvinnan har alltid varit det lägre könet, förmodligen enda sedan stenåldern.
Kanske för att män är starkare, längre, större och har mer power i sitt utseende.
Men fan vad vi har kommit långt.
Kämpa vidare för löner vettja, men nästa gång ni tycker att ni ser en man för mycket i TV, öppna då en flaska rödtjut, ring polarna, ha kul och lev ditt liv!! Istället för att ägna ditt korta liv på aggressioner! SNÄLLA!

Man kan ju verkligen undra vad det gamla anti-feminist uttrycket "bitterfitta som fått för lite kuk" kommer ifrån...

 

Kommentarer

Postat av: dolf (a.k.a. Anders Ericsson)

Publicerad 2014-02-15 18:59:19

"Men jag tycker faktiskt så. Det är lite ballare med män. Vanliga män. Härliga karlar."
Ungefär som jag då, fast tvärtom.

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-10 14:02:29

Klockren artikel som sammanfattar det jag känt länge. Tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela